sahandtopragi

sahandtopragi

sahandtopragi
sahandtopragi

sahandtopragi

sahandtopragi

دانلود تحقیق الکترونیک قدرت


دانلود تحقیق الکترونیک قدرت

تغییر عمده از ساخت و بهبود عناصر حالت جامد توان بالا حاصل شده است گرچه مطالعه تفصیلی مدارها ، الکترونیک قدرت و عناصر آنها خود کتاب مستقلی می خواهد ولی کمی آشنایی با آنها در فهم کاربردهای موتورهای جدید بسیار لازم است

دانلود دانلود تحقیق الکترونیک قدرت

الکترونیک قدرت 
الکترونیک
عناصر الکترونیک قدرت
دیود 
خازن
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 4868 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39

در 35 سال اخیر در کاربرد موتورهای الکتریکی انقلابی رخ داده است . ساخت بسته های حالت جامد راه انداز موتور جایی رسیده که عملاًٌ هر مسئله کنترلی را می توان با استفاده از آنها حل کرد . با این راه اندازهای حالت جامد می توان موتورهای dc را با منابع تغذیه ac و موتورهای ac را با منابع تغذیه dc راه انداخت . حتی می توان ac  را به توان ac فرکانس دیگز تبدیل کرد .

از طرفی دیگر هزینه سیستمهای راه انداز حالت جامد به شدت پایین آمده و قابلیت اظمینان آنها بالا رفته است انعطاف و قیمت نسبتاً کم کنترل کننده ها و راه اندازهای حالت جامد باعث شده موتورهای ac کاربردهای جدید ، بیایند ، کاربردهایی که قبلاًٌ تنها با استفاده از ماشینهای dc انجام می شد . همچنین با استفاده از راه اندازهای حالت جامد موتورهای dc نیز قابلیت انعطاف بیشتری پیدا کرده اند .

تغییر عمده از ساخت و بهبود عناصر حالت جامد توان بالا حاصل شده است . گرچه مطالعه تفصیلی مدارها ، الکترونیک قدرت و عناصر آنها خود کتاب مستقلی می خواهد ولی کمی آشنایی با آنها در فهم کاربردهای موتورهای جدید بسیار لازم است .

عناصر الکترونیک قدرت

در مدارهای کنترل موتور چند نوع وسیله نیمه هادی عمده مورد استفاده قرار می گیرد . مهمترین اینها عبارت اند از :

  • دیود
  • تریستور دو سیمه (یا دیود PNPN)
  • تریستور سه سیمه ( یکسوز ساز کنترل شده سیلیسیومی SCR)
  • تریستور باگیت خاموش کن (GTO )
  • دایاک
  • تریاک
  • ترانزیستور قدرت (PTR )
  • ترانزیستور دو قطبی باگیت مجزا شده (IGBT )

دیود

دیود یک عنصر نیمه هادی است که برای عبور جریان در یک جهت طراحی شده است . نماد این عنصر در شکل نشان داده شده است . دیود طوری طراحی شده که جریان را از آند به کاتد بگذارند ولی در جهت عکس نه .

مشخصه ولتاژ جریان دیود در شکل زیر نشان داده شده است . با اعمال یک ولتاژ مستقیم به دیود جریان بزرگی از آن می گذرد . ولی اگر ولتاژ در جهت معکوس به آن اعمال شود . جریان گذرنده بسیار کوچک خواهد بود ( در رده میکروآمپر یا کمتر) . اگر ولتاژ معکوس اعمالی به حد کافی بزرگ باشد ، سرانجام دیود می شکند و اجازه می دهد که جریان در جهت عکس هم بگذرد . این سه ناحیه کاری دیود روی منحنی مشخصه شکل زیر نشان داده شده است .

 

دانلود دانلود تحقیق الکترونیک قدرت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد